یوتیوب قابلیت پاسخ هوشمند را به نظرات افزود

یوتیوب قابلیت پاسخ هوشمند را به نظرات افزود

 

گوگل قابلیت‌های جدیدی را به سرویس اشتراک ویدیوی یوتیوب اضافه کرد که امکان ارسال جواب هوشمند به نظرها را به تولیدکننده‌های محتوا می دهد .

 

 

گوگل , تعامل با کاربران را برای تولیدکننده‌های محتوا در یوتیوب آسان می کند . قابلیت‌های جدید به هر تولیدکننده امکان می دهد تا به‌صورت هوشمند به نظرهای ارسال‌شده برای ویدئو , جواب دهد . این امکان که به‌نام Smart Reply شناخته می گردد , از هوش مصنوعی برای تهیه پاسخ‌های مناسب با هر لحاظ بهره میبرد . کاربران با تکیه بر توانایی‌های پردازشی الگوریتم هوشمند , دیگر نیاز به نوشتن جواب برای هر نظر ندارند . Smart Reply در بخش ساخت محتوای یوتیوب , YouTube Studio , در دسترس کاربران قرار میگیرد .

 

جواب هوشمند درحال‌حاضر در زبان‌های انگلیسی و اسپانیایی پشتیبانی میگردد

گوگل تصویری متحرک از نحوه‌ی استفاده از قابلیت جواب هوشمند منتشر کرد . از تفاوت‌های کلیدی قابلیت تازه می‌توان به پشتیبانی از زبان‌های گوناگون اشاره نمود . قابلیتی مشابه برای کاربران جی‌میل نیز عرضه می‌شود که البته از زبان‌های متعددی پشتیبانی نمی کند . اما Smart Reply درحال حاضر فقط از زبان‌های انگلیسی و اسپانیایی پشتیبانی میکند , ولی ظاهرا گوگل تصمیم دارد تا زبان‌های دیگر را نیز به‌مرور به سرویس بیفزاید .

 

مهندسان گوگل در پست وبلاگی که برای امکان تازه منتشر کردند , چالش‌های توسعه‌ی الگوریتم را شرح دادند . آن ها می گویند برای افزودن قابلیت و امکان استفاده از اموجی و درک پیام‌های دربردارنده اموجی در توییتر , مجبور به توسعه‌ی مدل پردازش زبان کاملا جدیدی شده‌اند . درنتیجه‌ی همین تلاش‌ها , سیستم پاسخ هوشمند توییتر پاسخ‌هایی حاوی شکلک را هم به استفاده کننده توصیه میدهد . در قسمتی از پست وبلاگی گوگل میخوانیم : «نظرهایی که در یوتیوب ارسال میشوند , برخلاف ایمیل‌ها نوشته طولانی و زبان رسمی ندارند . در پاسخ‌های توییتر عمدتا از الگوهای پیچیده‌ی زبانی به کارگیری میگردد که شامل کلمه‌های دوپهلو , اصطلاح‌های عامیانه , عدم دقت در علامت‌گذاری و استفاده‌ی بسیار دوچندان از شکلک ( Emoji ) است» .

یوتیوب

 

قابلیت و امکان پاسخ هوشمند SmartReply یوتیوب

 

گوگل قابلیت پاسخ‌های ‌هوشمند را برای همه‌ی نظرهای یک ویدئو فعال نمیکند . درواقع سیستم تشخیص میدهد که تولیدکننده‌ی محتوا , بیشتر به تعامل با کدام جواب تمایل دارد . بعد از آن , پیشنهادهای هوشمند برای پاسخ به همان نظرها ارائه میشوند . بعضی از رسانه‌های فناوری , به‌خاطر همین سیاست گوگل تصور کردند که پاسخ‌ها فقط برای برخی از نظرها فعال می‌باشند و حتی آن را باگ گزارش دادند . در ادامه‌‌ی پست وبلاگی گوگل میخوانیم :

 

انگیزه ما کمک کردن به تولیدکننده‌های محتوا است . درنتیجه ما باید مطمئن شویم که SmartReply تنها وقتی پاسخ پیشنهاد می‌کند که عملکرد دارد . درنتیجه پیشنهادها زمانی ارائه میشوند که احتمال رغبت تولیدکننده‌ی محتوا به پاسخ , بالا باشد . به‌علاوه , سیستم نیز پیش از ارائه‌ی توصیه باید از مطلوب و منطقی بودن آن مطمئن شود .

 

قابلیت جواب هوشمند در جی‌میل , یاری شایانی به کاربران محبوب‌ترین سرویس ایمیل جهان کرد . آن ها دیگر ایمیل‌های متفاوت را بی‌پاسخ نمی‌گذارند و پاسخ‌های سریعی برای تعامل بهتر در دست دارند . جواب هوشمند به نظرها در یوتیوب نیز با همین هدف افزایش تعامل ارائه شد تا تولیدکننده‌ها , در رابطه با جامعه‌ی طرفداران خود موفق‌تر شوند .

 

گوگل تصمیم دارد تا قابلیت‌هایی مشابه با جواب هوشمند را در سرویس‌های دیگر خود هم گسترش دهد . به‌عنوان نمونه آن‌ها پیرو توسعه‌ی قابلیت Smart Compose برای کیبورد مخصوص Gboard می‌باشند تا جمله‌های کاربر را بدون نیاز به تایپ کردن , کامل شدن نماید . امکان مذکور , خصوصا در اپلیکیشن‌های پیام‌رسان مانند تلگرام و واتساپ بسیار کاربردی خواهد بود . درنهایت به‌نظر می رسد ربات‌ها و الگوریتم‌های هوشمند , روز‌به‌روز نفوذ خویش را به زندگی آنلاین کاربران ارتقا می‌دهند و حتی‌در تعامل‌های شخصی آنان هم به‌عنوان دستیار وارد می شوند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *