توییتر

نسخه پولی توییتر روانه بازار خواهد شد

نسخه پولی توییتر روانه بازار خواهد شد

توییتر به‌تازگی نظرسنجی جدیدی را آغاز نموده است تا نظر کاربران را درباره ی قابلیت‌هایی که در نسخه‌ی اشتراکی توییتر اضافه خواهند شد , جویا شود . یکی‌از این قابلیت‌ها Undo Send است .
اوایل ماه روان میلادی بود که توییتر به سرمایه‌گذاران بیان کرد به‌منظور کسب درآمد بیشتر برای حمایت از کسب‌و‌کارش به فکر افزودن نسخه‌ی اشتراکی به توییتر افتاده است . حال می دانیم که به اضافه کردن چه گونه قابلیت‌هایی به نسخه‌ی اشتراکی پلتفرم خود می پندارد . به‌تازگی نظرسنجی جدیدی به‌راه انداخته و از کاربران خواسته است قابلیت‌های اضافه‌ای مانند Undo Send ( برگرداندنِ توییتِ ارسال‌شده ) را ارزیابی نمایند .

 

کاربران توییتر از مدت‌ها پیش خواستار اضافه شدن دکمه‌ی ویرایش توییت به پلتفرم بوده‌اند

, بااین‌حال به‌نظر می‌رسد این قابلیت در نسخه‌ی اشتراکی نیز قرار نیست از راه رسد . به‌جای آن , توییتر به Undo Send فکرمیکند . توییتر ایده‌های دیگری نیز برای نسخه‌ی اشتراکی دارد که مشتمل بر مواردی نظیر اضافه کردن رنگ‌های سفارشی به نرم افزار و وب‌سایت , ‌ امکان ارسال کردن ویدئوهای باکیفیت‌تر و طولانی‌تر , پشتیبانی از نشان ( بَج ) پروفایل , جواب خودکار به منشن‌ها , قابلیت‌های نظارتی و تحلیلی بیشتر و امکان ساخت نظرسنجی مارک درباره‌ی تبلیغات می شوند . توییتر در نظرسنجی جدید خود از کاربران می خواهد گزینه‌هایی که بیشترین و کمترین اهمیت را برای آنها دارند انتخاب نمایند .

جزئیات نظرسنجی موردبحث نخستین بار توسط فردی با نام کاربری WFBrother@ در خویش توییتر منتشر شد . مدتی نگذشته بود که مت ناوارا , مشاور تیزبین رسانه‌های اجتماعی متوجه نظرسنجی شد و آن را پوشش داد . شخصی به نمایندگی از توییتر در گفت‌و‌گو با رسانه‌ی تک‌کرانچ تأیید کرده سؤالات موردبحث مربوط به نظرسنجی جدیدی میباشند که توییتر برگزار کرده تا گزینه‌های مقابل خود را برای جور اشتراکی پلتفرم موردارزیابی قرار دهد . توییتر فعلا ترجیح داده است هیچ جزئیات بیشتری در‌این رابطه دردسترس رسانه‌ها قرار ندهد ; بااین‌حال می گوید در یادداشت مربوط به سعی سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۰ که برای سرمایه‌گذاران ارسال کرده برخی توضیحات در این زمینه ارائه داده است .

توییتر

یادداشت موردبحث توییتر که دراختیار سرمایه‌گذاران قرار گرفته اعلام می نماید

مدیران این شبکه‌ی اجتماعی از مدت‌ها پیش فکر کردن درباره‌ی روشی نو برای کسب درآمد را آغاز کرده‌اند تا درکنار کسب‌و‌کار تبلیغات , فعالیت نماید . توییتر به‌وضوح در یادداشت نو میگوید روش موردبحث ممکن است شامل افزودن سرویس اشتراکی یا این که رویکردهای مشابه باشد . توییتر تأکید میکند که بررسی این مورد در مراحل اولیه به‌سر می برد و انتظار ندارد که بتواند در سال ۲۰۲۰ ازطریق روش‌های نو درآمد به‌جیب بزند . توییتر میگوید هرچه میزان پیشرفت‌های حاصل‌شده بیشتر شود , ممکن است اطلاعیه‌های بیشتری در‌این رابطه منتشر نماید یا این که برخی قابلیت‌ها را به‌صورت آزمایشی و محدود به پلتفرم بیاورد .

نظرسنجی توییتر درباره‌ی گزینه‌های زیر از کاربران سؤال میپرسد :

Undo Send : پنجره‌ای به‌مدت ۳۰ ثانیه برای شما به‌نمایش درمی‌آید تا توییتی را که ارسال کرده‌اید فراخوانی ( لغو ) فرمائید , پیش از این که کسی بتواند آن را بازدید نماید . این , قابلیتی است که توییتر پیش‌تر در قبل گفته می‌تواند به‌عنوان جایگزینی مطلوب برای دکمه‌ی ویرایش کار نماید . دکمه‌ی ویرایش توییت , چیزی است که کاربران توییتر از سال ها پیش خواستار آن می باشند . به‌جای فراهم‌سازی امکان ویرایش توییت‌ها به‌‌صورت نامحدود و دوری از سرمایه‌گذاری مهندسی‌محور درخورتوجهی که‌این قابلیت نیازمند آن است , یوزرها می‌توانند در زمانی سریع بعد از ارسال توییت , خطا املایی‌شان را ببینند و ویرایش نمایند .

رنگ‌های سفارشی :

افزون‌بر حالت تاریک ( Night Mode ) , خواهید توانست فونت‌ها و رنگ‌ تم توییتر را روی گوشی هوشمند یا این که رایانه‌های خویش تغییر دهید . پس‌زمینه‌ی رابط کاربری , لینک‌ها , منشن‌ها , ‌ هشتگ‌ها و آیکون‌ها به همان رنگی درخواهند آمد که شما گزینش میکنید .

تکثیر ویدئو : خواهید توانست ویدئوهایی را که پنج‌برابر طولانی‌تر از محدودیت فعلی هستند روی پلتفرم ارسال نمائید , آن نیز با حداکثر وضوح بسیار بالاتر ( ۸٬۱۹۲ در ۸٬۱۹۲ پیکسل ) .

نشان ( بَج ) :

شما یک بج در پروفایل خویش اخذ خواهید کرد که به کسب‌و‌کاری که مدیرش هستید یا این که در آن کار می کنید پیوند میگردد ( برای مثال یک روزنامه‌نگار می‌تواند بج خاصی را اخذ نماید که نشان‌دهنده‌ی رسانه‌‌ی محل کارش است ) .

جواب خودکار :

خواهید توانست مجموعه‌ای از پاسخ‌های خودکار را بنویسید و ذخیره فرمایید تا از آنان در بخش ریپلای‌ها فایده بگیرید . این قابلیت شاید بیشتر برای برندهایی کاربرد خواهد داشت که می خواهند سؤالات مشتریان را مستقیما به کانال‌های رسمی هدایت نمایند .

شنفت اجتماعی ( Social Listening ) :

خواهید توانست مباحث مربوط به حساب کاربری‌تان در توییتر را با جزئیات ملاحظه کنید . جزئیات موردبحث شامل این موارد می‌باشند : حجم کلی مکالمات , اشخاص و کسب‌و‌کارهایی که در اغلب اوقات درگیر صحبت‌کردن میشوند و همینطور موضوعاتی که آنها درباره‌شان بحث کرده‌اند . این قابلیت هم تا حد زیادی به مذاق برندها خوش خواهد آمد , نه کاربران عادی .

نظرسنجی‌های مارک :

خواهید توانست از کاربران درباره‌ی تبلیغاتی که به‌نمایش درمی‌آورید درقالب نظرسنجی سؤال بپرسید تا بهتر بفهمید که آیا تبلیغات شما مورداستقبال قرار گرفته و در ذهن یوزرها مانده‌اند یا این که خیر . همینطور میتوانید از یوزرها بپرسید که آیا بعداز دیدن تبلیغ , تمایلی به تهیه‌ی متاع یا این که سرویس‌های یادشده در آن داشته‌اند یا خیر . توییتر امروزه تبلیغات مشابهی را به‌نمایش می آورد , بنابراین پیاده‌سازی این قابلیت عمل سختی برای توییتر نخواهد بود .

به‌جز موردها بالا شاهد گزینه‌های دیگری هم در نظرسنجی هستیم که مواقعی همچون تبلیغات کمتر یا این که حذف کامل تبلیغات , هشتگ‌های سفارشی و استیکرهای سفارشی را شامل میگردند . در نظرسنجی گفته نشده که قابلیت‌های بالا «به‌طور حتمی» به نسخه‌ی اشتراکی بیش تر میشوند . همان‌طور که خویش توییتر بیان کرد , همه‌چیز فعلا مراحل اولیه را سپری مینماید و زمان متعددی تا روی فعالیت وارد شدن نسخه‌ی اشتراکی توییتر ما‌نده . توییتر فعلا قصد دارد بازخورد کاربران را اخذ نماید تا درنهایت نسخه‌ی اشتراکی را به‌بهترین شکل ممکن روی فعالیت بیاورد . بنابراین یوزرها برای تهیه‌ی اشتراک , دلایلی منطقی پیش‌روی خویش خواهند دید .

قابلیتی که کاربران مدت‌ها است خواستارش هستند و در نظرسنجی نیست , گزینه‌ی ویرایش توییت‌ها است ; قابلیتی که ممکن است هیچ‌‌گاه به پلتفرم اضافه نخواهد شد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *