اپل از استراترژی شارژر های تسلا برای شارژر هایش بهره مند شد

اپل در iOS 13 از خصوصیت جدیدی برای شارژ باتری تولید ها خویش منفعت می برد که به‌نظر میرسد این شیوه‌ی نوین را از شارژ باتری خودرهای برقی تسلا الهام گرفته باشد .

اپل به‌تازگی , خصوصیت نرم‌افزاری جدیدی به‌نام شارژ باصرفه باتری در iOS 13 معرفی نموده است که ارتفاع قدمت باتری آیفون را ارتقا میدهد . به‌نظر می رسد که اپل این خصوصیت را با الهام از راهکار شارژ باتری‌های تسلا پباده سازی کرده‌باشد و خوشبختانه علاوه بر تلفن همراه آیفون , این قابلیت و امکان را برای دستگاه‌های آیپد و مک هم توسعه و گسترش داده است .

مقاله‌های دارای ارتباط :
چه‌طور از باتری موبایل خویش به طریق درست نگهداری کنیم
با روش‌های ارتقاء قدمت باتری‌های لیتیوم – یونی و نحوه‌ی شارژ کردن درست وسایل همراه آشنا شویم
شیوه‌ی همت راهکار شارژ بهینه‌ی باتری آیفون در iOS 13 بدین ترتیب است که اپل برای شارژ شبانه , محدودیت موقت شارژ ۸۰ درصد در حیث گرفته است ; به‌این مفهوم که شارژ باتری به‌محض وصال به تراز ۸۰ درصد متوقف میشود و با نزدیک شدن به ساعت بیدار شدن استفاده کننده , این پروسه از سرگفته خواهد شد و ۲۰ درصد شارژ باقیمانده هم کامل شدن می گردد .

اپل در بخش پیکربندی , نصیب باتری و زیرشاخه‌ی سالم باتری , نحوه‌ی انجام این راه را چنین شرح داده است :

به‌منظور ارتقاء ارتفاع قدمت باتری , آیفون نحوه‌ی شارژ روزمره باتری یوزرها را میاموزد و زمان اضطراری چهت نیل شارژ باتری از ۸۰ درصد به شارژ بدون نقص را برای هر استفاده کننده پیش‌بینی می نماید .

نکته‌ی اساسی روش تازه شارژ در‌این است که قرار داشتن باتری در مرحله ۱۰۰ درصد به‌مدت طولانی , سبب فرسودگی و فساد سلول‌ها خواهد شد و اپل با توقف شارژ , درواقع استمرار و ارتفاع قدمت باتری آیفون را ارتقا میدهد .

راهکار شارژ باتری اپل

خودورهای برقی تسلا هم قابلیتی شبیه با شارژ باصرفه باتری اپل در آیفون دارا‌هستند و با فرا گرفتن برنامه‌‌ی روزمره شارژ ماشین , باتری را تا مرحله مشخصی شارژ مینمایند و با درنظرگرفتن زمان خروج راننده از خانه , مابقی شارژ باتری بی نقص میگردد .

ولی در مقایسه با اپل , تسلا قدمی بالاتر برداشته است و به صاحب و مالک ماشین اذن میدهد تا محدودیت تراز شارژ باتری را شخصا و به‌صورت دستی انجام دهد .

ایلان ماسک , مدیرعامل تسلا میگوید که شارژ باتری تا مرحله ۸۰ درصد برای مصارف روزمره کفایت می‌نماید و خوب تر است که صاحبان اتومبیل فقط در صورت نیاز به سفرهای طولانی , شارژ باتری را به ۱۰۰ درصد برسانند . کارشناس دیگری که به‌صورت ویژه روی باتری خودروهای تسلا پژوهش ها نموده است اعتقاد دارد که برای استمرار بیشتر باتری خوب تر است این محدودیت شارژ روی عدد ۷۰ درصد تهیه شود .

اگر چه باتری بعضا از دستگاه‌های اپل تعویض‌پذیر می باشند و یوزرها می توانند برای جایگزینی باتری مبادرت نمایند , در اصل تولیدها اپل برای چنین روشی پباده سازی نشده‌اند و ردوبدل باتری در بعضی مواقع ممکن است برای دستگاه زیان آور باشد . به همین علت قابلیت تهیه محدودیت شارژ باتری برای یوزرها و درنتیجه ارتقاء استمرار و ارتفاع قدمت باتری ممکن است در زمان طولانی به کاهش درآمد و سود اپل سبب ساز شود و به‌نظر می رسد اپل این سیاست را در جهت کیفیت و استمرار بیشتر محصولاتش اتخاذ کرده‌باشد .

خصوصیت شارژ بهینه‌ی باتری , علاوه بر آیفون می تواند منافع بخش اعظمی برای صاحبان بقیه تولیدات اپل هم به‌همراه داشته باشد . برای مثال اکثری از یوزرها مک‌بوک اپل نا‌آگاهانه و به ‌صورت دایم لپ‌تاپ خویش را از روش آداپتور به برق متصل مینمایند و راهکار تازه شارژ باتری می تواند یادگرفتن خیر برای این نوع از یوزرها باشد تا بدانند که روش مذکور سبب فساد و کاهش قدمت باتری دستگاه آنان خواهد شد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *