بی ام و مرکز تحقیق خود را در شانگهای توسعه می دهد

مرکز تحقیق و توسعه بی ام و در شانگهای

بی ام و با تأسیس مرکز تحقیق و توسعه و گسترش در شانگهای چین , به دنبال سرمایه‌گذاری بلندمدت در زمینه انواع فناوری‌های آتی مانند خودرو خودران , برقی , متصل و سرویس ها حمل‌ونقل پیشرفته با هدف بسط بازار جهانی محصولات خود است .

بی‌ام ‌و در سال ۲۰۱۸ , برای نشان دادن تعهدش به بازار چین و درنتیجه جذب استعداد‌های منطقه‌ای , او‌لین مرکز تحقیق و توسعه‌ را در شانگهای راه‌اندازی نموده است . شبکه‌ی تحقیق و توسعه‌ در چین , با تأسیس مرکز ها تحقیق و گسترش در شانگهای , پکن و شن‌یانگ , بزرگ‌ترین حضور بی‌ام‌و در خارج از خاک آلمان به شمار می رود .

چه بسا مجموعه بی‌ام ‌و در نمایشگاه‌ ماشین شانگهای , به‌عنوان میزبان حضور پیدا کرده است . از وب‌سایت BMWBLOG دعوت به عمل آمد تا در یک دوره‌ی کارگاه‌های آموزشی که در واحد تازه تحقیق و توسعه‌ برگزار می‌گردد , شرکت نماید . فناوری رانندگی و ماشین خودران , سرویس‌های دیجیتالی , طراحی اتومبیل و ادغام‌سازی آنان با شرکت‌های فناوری پیشرفته‌ی چینی از مباحث این کارگاه‌های آموزشی است .

کارگاه‌ آموزشی ۱ : دفتر فناوری شانگهای

محل کار فناوری بی‌ام‌و در نزدیکی منطقه‌ی گردشگری معروف «The Bund» در شهر شانگهای واقع شده‌است که اطراف آن را ساختمان‌ها و هتل‌های شیک چندین میلیون دلاری احاطه کرده‌اند . سازه به گفته‌ی دکتر مارتین ساوتر , رئیس گروه تحقیق و توسعه‌ی شرکت بی‌ام‌و در چین , این منطقه به خاطر راحتی کارمندان شاغل در شهر و همچنین به‌عنوان راهی برای جذب استعداد‌های منطقه در فهرست بی‌ام‌و قرار گرفته است .

BMW / بی ام و

محل کار بی‌ام ‌و مساحتی بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع را در بر می‌گیرد و دارنده محیط فعالیت گشوده و انعطاف‌پذیر برای بیش تر از ۲۰۰ کارمند , از در میان ۱۰۰۰ کارمند در مرکز ها تحقیق و توسعه‌ی بی‌ام‌و در چین است . بیشتراز ۹۰ درصد کارمندان دفتر شانگهای , چینی می باشند . طبق گفته‌ی پیتر ریدل , مدیرعامل کمپانی فناوری بی‌ام‌و در چین , کارمندان از سابقه علمی متمایز زیرا علمِ داده , رباتیک , هوش مصنوعی , اتوماسیون صنعتی , مهندسی مکانیک , مدیریت اجرایی و اقتصاد برخوردار می باشند . علاوه بر این , دانش فناوری و تکنولوژی‌های شانگهای با سایر واحدهای تحقیق و گسترش بی‌ام‌و در سراسر دنیا به اشتراک نهاده می شود .

نوآوری باز
ریدل در این زمینه بیان کرد :

ما با تمرکز بر سه حوزه‌ی نوآوری گشوده بی‌ام‌ و در چین , مگاسیتی با امکان جابجایی و چک داده‌های خودروهای مشتریان چینی از پیشگامان نوآوری در چین هستیم . هدف شبکه‌ی ابتکار گشوده , ساختن اکوسیتمی نوآورانه در چین است . این شبکه شهرهای پکن , شانگهای , هانگژو , شنژن و هنگ کنگ را پوشش می‌‌دهد و پروژه‌های تحقیقاتی مشترک خود را با همکاری دانشگاه‌ها , استارتاپ‌ها و بقیه شرکت‌های فناوری پیش میبرد .

ریدل ادامه داد :

دستیابی به تکنولوژی‌های روز و برنامه‌های نوآورانه , پژوهش با همکاری شرکای فعلی و شرکای نوآور آتی و در نهایت , تبدیل این ابتکار امیدبخش به اکوسیستم تحقیق و توسعه‌ی بی‌ام‌و ازطریق همکاری‌های نوآورانه , از اهداف این شبکه است .

دفتر کار فناوری بی‌ام‌ و در شانگهای , استارتاپ‌هایی را در منطقه راه‌اندازی کرده , ولی هم‌اکنون بی‌ام‌و مستقیماً هیچ سرمایه‌گذاری در آن نکرده است . در عوض , این دفتر کار برای حمایت از استارتاپ‌های نوآور خویش در چین , با شرکت‌های سرمایه‌گذاری و پلتفرم‌های دولتی کار میکند . آنان همچنین با مراکز رویش و شتاب‌دهنده , دانشگاه‌ها و دپارتمان‌های نوآورِ شرکت‌های دیگر همیاری می‌نمایند و فرصت‌های تجاری و شراکتی در آتی را مورد بررسی قرار می دهند .

بی ام و

به‌گفته‌ی ریدل در شبکه‌ی نوآوری باز بیش از ۲۰۰ شرکت‌کننده وجود دارد , بیش تر از ۳۰۰ استارتاپ در فهرست بررسی میباشند و در حال حاضر مشغول همکاری با بیش از ۱۶ پروژه‌ی نوآورانه هستند . محل کار فناوری بی‌ام‌ و در شانگهای طی سال چند روی داد برگزار کرد که در نهایت سبب به اتفاق افتاد بزرگ «روز نوآوری استارتاپ» بی‌ام‌و در شانگهای شد . بعضی از همکاری‌ها مشتمل بر نمایشگر مجازی ( واقعیت افزوده ) و ربات‌چت براساس وی‌چت و اشتراک سواری میشود .

ابرشهر حمل‌ونقل چین

حمل‌ونقل ابرشهری , دومی موضوع مورد دقت محل کار فناوری بی‌ام‌ و در شانگهای است . ریدل بیان کرد که قصد دارد , درک عمیق از بافت شهری چین را به‌عنوان مرکز رشد جهانی برای روش‌های نوآورانه حمل‌ونقل‌ توسعه دهد . آنان نقشه‌راه تکنولوژیک طراحی کرده‌اند که بر موضوعات اساسی نظیر خودروهای الکتریکی , حمل‌ونقل‌های آنی , خودروهای نیمه خودران و تماما خودران متمرکز است ; درحالی‌که همچنان به توسعه‌ی ایده‌ها و مفاهیم برای محصولات و خدمات سال ۲۰۲۵ میپردازند .

نقشه‌راه بی ام و روی خودروی الکتریکی , فناوری خودران و حمل‌ونقل آنی تمرکز میکند .

«چگونه می‌توانیم در سیستم حمل‌ونقل چین نقش فعالی داشته باشیم؟» این سوالی است که ریدل اغلب اوقات از گروهش می‌پرسد! وی همچنین یادآور شد که الگوهای متمایز از حمل‌ونقل در سال ۲۰۳۰ قابل توقع می‌باشند ; نظیر اسکوترهای الکتریکی که برای مسافت‌های کوتاه داخل شهری به میزان بسیار زیادی استفاده میگردند . درحالی‌که ۸۰ درصد مردم آمریکا خودروی فردی دارا هستند , بقیه نقاط جهان خود را با سیستم حمل‌ونقل اشتراکی و بقیه روش‌های جایگزین هماهنگ کرده‌اند .

ریدل افزود :

چین هوشمند میشود . الگوهای استفاده‌ی متقابل از وسایل حمل‌ونقل رو به ارتقا است . در نقاطی از شهر به‌جای به کارگیری از خودروهای فردی , از خودروهای اشتراکی به کارگیری می گردد .

چارت سیستم حمل‌ونقل آنی نشان می دهد که در سال ۲۰۱۸ , ۱۲ میلیارد کیلومتر در آلمان و ۱۴۶ میلیارد کیلومتر در آمریکا و به‌طور حیرت انگیزی ۴۰۶ میلیارد کیلومتر در چین ثبت شده‌است . ویژگی ها مشتریان چینی سیستم حمل‌ونقل آنی هم با هم تفاوت دارد . به همین جهت مجموعه ریدل پیشنهادهای متفاوتی را برای چنین سرویس‌هایی در نظر گرفته است ; مثل روکش‌های داخل خودرو یا آن‌که شخصی در ماشین را برای مشتری گشوده نماید .

شهر هوشمند

بی ‌ام‌ و برای توسعه شهر هوشمند به دولت چین کمک میکند .

بی ام و

پروژه‌ی ملی «شهر هوشمند» در چین از سایر موضوعات مهم مورد دقت دفتر فناوری بی‌ام‌و در شانگهای به شمار میرود . وظیفه‌ی دفتر فناوری بی‌ام‌و این است که به نقش خویش در شهر هوشمند پی ببرند و با ایده‌های حمل‌ونقل خویش به دولت چین امداد نمایند . آزمایشگاه علی‌بابا , پروژه‌ی «هوش شهر» هانگژو را در سال ۲۰۱۶ طراحی کرد . در‌این پروژه با استعمال از دوربین‌ها , حسگرها , حالت و داده ها جاده‌ها را در به‌صورت هم‌زمان و آنی جمع‌آوری می کنند .

هوش تصنعی راءس همه‌ی داده ها و سیگنال‌های راه‌بندان از صدها تقاطع را جمع‌آوری می‌نماید و به پرسنل شهری یاری میکند تا تصمیمات اگاهانه‌ای بگیرند . پروژه‌ی هوش شهر , هوش تصنعی است که زمان هجرت در بزرگراه‌ها را برای مسافران و خودروهای لازم حدود ۴/۶ دقیقه کاهش میدهد .

بررسی اطلاعات خودروی مشتریان

توجه دفتر فناوری بی‌ام ‌و در چین تنها معطوف به شانگهای نیست و بر بخش ها متمایز تمرکز دارد . به عنوان مثال در بخشها گوناگون چین , دفتر کار فناوری بی‌ام‌و با مشتریان چینی که خودرویشان به دیتالاگر یا این که گزارش‌دهنده‌های داده مجهز باشد , همیاری می‌نماید . انگیزه از این طرح , درک بهتر خلق واقعی مشتریان هنگام رانندگی است . ریدل توضیح می دهد :

دیتالاگر داده‌های مشتریان را به مخابرات می‌فرستد و در نهایت به‌صورت ابر اطلاعاتی دراختیار دفتر کار فناوری بی‌ام‌و قرار می گیرند .

BMW / بی ام و

ریدل اضافه کرد که این دیتالاگرها , رفتارها و شرایط مختلفی را کنترل می کنند ; از جمله این داده ها می‌توان به اطلاعات فرمان , وضعیت جاده‌ها , میزان به کارگیری از سیستم DSC , ترمزها , چراغ‌های مه‌شکن , چراغ‌های جلو , سیستم اطلاعاتی و سرگرمی هم زمان در اتومبیل و همینطور تجهیزات پر کاربرد دیگری را از جمله ظرفیت گنجایش داخل ماشین , به کار گیری از پیکربندی صندلی‌ها و درها , همت جعبه‌دنده و برف‌پاکن‌های شیشه‌ی جلو اشاره نمود . از داده‌های ثبت‌شده برای بهینه‌سازی بخش‌های مختلف خودروهای مشتریان چینی از دستگاه‌ها و اسباب و اثاث الکترونیکی گرفته تا سیستم محرکه , بدنه و شاسی استفاده می‌نمایند .

ریدل به‌عنوان نمونه توضیح داد که چطور عجله جانبی برای مشتریان چینی در مقایسه با آلمانی‌ها متفاوت است یا این که اینکه مشتریان چینی چطور در صندوق عقب را باز می نمایند ( با کلید , دست یا پا )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *